Ogłoszenie o poszukiwaniu kandydatów na opiekunów prawnych osób całkowicie ubezwłasnowolnionych (07.11.2024r.)
Czarne, dnia 07.11.2024 r.
Ogłoszenie o poszukiwaniu kandydatów na opiekuna osób całkowicie ubezwłasnowolnionych
Gmina Czarne, 77-330 Czarne, ul. Moniuszki 12
poszukuje kandydatów na:
- opiekuna osób całkowicie ubezwłasnowolnionych
Gmina Czarne prowadzi stały nabór kandydatów na opiekunów osób całkowicie ubezwłasnowolnionych. W przypadku, gdy wymagane będzie ustanowienie opiekuna, Ośrodek przedstawi Sądowi wybraną kandydaturę. Ustanowienie opiekuna następuje w drodze postanowienia Sądu.
Uwaga: Pełnienie funkcji opiekuna osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej nie wiąże się z zatrudnieniem w Urzędzie Miasta i Gminy w Czarnem
Opiekun osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej
Zadania: ochrona interesów osobistych i majątkowych osoby nad którą sprawuje opiekę, w szczególności: dbanie o środki do życia osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej (w razie ich braku powinien dochodzić dla niej odpowiednich świadczeń) sprawowanie zarządu nad jej majątkiem: m.in. poprzez sporządzenie inwentarza majątku osoby ubezwłasnowolnionej, przedstawienie go sądowi, a następnie nadzór nad nim dbanie o opiekę lekarską - tak aby osoba całkowicie ubezwłasnowolnionej nie szkodziła sobie i nie stanowiła zagrożenia dla innych reprezentowanie wobec osób trzecich - zastępowanie osoby będącej pod opieką w dokonywaniu czynności prawnych, składaniu oświadczeń woli. Opiekun osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej nie jest zobowiązany do ponoszenia jakichkolwiek nakładów i wydatków na rzecz podopiecznego. Osoba całkowicie ubezwłasnowolniona jest pozbawiona możliwości dokonywania czynności prawnych: nie może (przez własne działanie) stać się stroną żadnej umowy; np.: nie może zawrzeć umowy pożyczki, najmu, zlecenia, umowy o dzieło czy też umowy o pracę; nie może sama sprzedać lub darować należących do niej rzeczy (np. nie może sprzedać lub wynająć mieszkania). Nie może też sporządzić samodzielnie testamentu. Może jedynie zawierać umowy dotyczące drobnych, bieżących spraw życia codziennego (np. dokonywanie drobnych zakupów, korzystanie z drobnych usług itd.). Niektórych czynności prawnych osoba ubezwłasnowolniona całkowicie nie może dokonać ani sama, ani przez opiekuna, są to m.in.: zawarcia małżeństwa, uznania dziecka, sporządzenia lub odwołania testamentu. Ubezwłasnowolnienie całkowite nie pociąga za sobą żadnych ograniczeń w działalności artystycznej, literackiej itp.
II. Wynagrodzenie
Na żądanie opiekuna Sąd opiekuńczy może przyznać stosowne wynagrodzenie (okresowe lub jednorazowe). Pokrywane jest ono z dochodów lub majątku osoby, dla której ustanowiono kuratora lub opiekuna. Jeśli osoba ubezwłasnowolniona całkowicie lub częściowo nie ma odpowiednich dochodów lub majątku, wynagrodzenie pokrywane jest ze środków publicznych i wypłacane przez ośrodek pomocy społecznej. Wysokość wynagrodzenia w stosunku miesięcznym, nie może przekroczyć 1/10 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw (tj. obecnie kwoty 393 zł/m-c).
III. Wymagania wobec kandydatów na opiekuna osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej Opiekunem może zostać osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (pełnoletnia, nieubezwłasnowolniona oraz korzystająca z pełni praw publicznych).
Od kandydata wymaga się nieposzlakowanej opinii, dobrego stanu zdrowia pozwalającego na pełnienie funkcji opiekuna. Osoba taka nie może być karana.
IV. Wymagane dokumenty
Osoby zainteresowane pełnieniem funkcji opiekuna proszone są o złożenie:
- CV (wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji)
oświadczenia o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, stanie zdrowia pozwalającym na pełnienie funkcji opiekuna lub kuratora, niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
listu motywacyjnego w siedzibie Urzędu lub drogą mailową: ugczarne@czarne.pl lub przesłanie dokumentów pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy w Czarnem, ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, z dopiskiem: „Kandydat na opiekuna".
Rekrutacja ma charakter ciągły. Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami; zostaną oni zaproszeni do kolejnego etapu rekrutacji, w którym konieczne będzie złożenie nast. dokumentów:
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie ustanawiania oraz sprawowania kurateli /opieki prawnej Oświadczenie o zachowaniu w tajemnicy powierzonych danych osobowych
Oświadczenie o niekaralności
Kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie/kwalifikacje (oryginały do wglądu).
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 794714746 (poniedziałek – piątek 10.00 – 13.00). Informacji udziela Pani Alina Stojak Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnem.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!